Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.08.2011 09:36 - Емили Бронте
Автор: 1001usmivki Категория: Други   
Прочетен: 6700 Коментари: 5 Гласове:
21


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Пред мен богатствата не са на почит,
с насмешка гледам любовта,
за слава зъби аз не точа,
не я сънувам и в нощта.

И ако нявга думи на молитва
раздвижат моята уста,
ще шепнат: "Туй сърце аз искам.
и още - дай ми свобода!"





Гласувай:
21



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ckarlet - Прочела съм почти всичко от твор...
13.08.2011 12:24
Прочела съм почти всичко от творчеството на сестрите Бронте. И съм впечатлена.
Поздрави!
цитирай
2. goran - Това цитат от романа "Джейн Ер" ли е или е от друга творба?
14.08.2011 22:23
Силно звучи, но и малко противоречиво
цитирай
3. 1001usmivki - Ако трябва да съм честна този стих го ...
14.08.2011 22:57
Ако трябва да съм честна този стих го прочетох в началото на едно друго произведение от Урсула Ле Гуин - Светът се нарича дъбрава:


" ВЪВЕДЕНИЕ ОТ АВТОРА
1. С какво е покрит пътят към ада

В писанията на Фройд няма нищо, което да ми е харесало повече от неговото твърдение, че творецът получава мотивировка за своята работа от желанието „да постигне почести, власт, богатства, слава и женска любов“. Това е много успокояваща и завършена мисъл, обяснява всичко за твореца. Намирали са се дори творци, които са се съгласявали с нея. Ърнест Хемингуей, например. Той поне е казвал, че пише за пари и като уважаван, силен, богат и известен творец, обичан от жените, сигурно е бил наясно по въпроса.

Има едно друго изявление за стремежите на твореца, което, за мен, е по-малко неясно. Ето първите му две строфи:

Пред мен богатствата не са на почит,

с насмешка гледам любовта,

за слава зъби аз не точа,

не я сънувам и в нощта.



И ако нявга думи на молитва

раздвижат моята уста,

ще шепнат: „Туй сърце аз искам“,

и още — „дай ми свобода!“

Емили Бронте написала тези стихове, когато била двайсет и две годишна. Била е млада и неопитна, непознала почести, богатства, власт и слава, и сами виждате, че се е отнасяла доста неуважително към любовта („женска“ или друга). Аз обаче вярвам, че тя е била много по-подготвена от Фройд да говори за мотивацията на твореца. Той е имал теория, тя е разполагала с основание. Може би е съвсем безполезно, ако не и вредно, да се търси един-единствен мотив за стремеж толкова сложен, дълготраен и разнообразен като творчеството в областта на изкуството. Представям си, че Бронте се е приближила до него толкова, колкото би било необходимо на когото и да е, с думичката „свобода“...."
http://chitanka.info/text/1661
цитирай
4. goran - :-)))
15.08.2011 09:15
Усмивка, май започвам да разбирам:-)

Благодаря за интересното инфо;-)
цитирай
5. germantiger - ...
31.08.2011 12:27
2. goran - Това цитат от романа "Джейн Ер" ли е или е от друга творба?
14.08 22:23
Силно звучи, но и малко противоречиво

...

"Джейн Еър" е на Шарлътт Бронте, поне за мен прекрасен роман, но повече ми въздейства "Шърли" пак от сестрата Шарлътт и нейната героиня - литературен персонаж Керълайн ;)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: 1001usmivki
Категория: Други
Прочетен: 473985
Постинги: 106
Коментари: 201
Гласове: 5018
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930