Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.04.2015 21:52 - ИСТОРИЯ НА ЗАБРАДКАТА
Автор: havel Категория: История   
Прочетен: 13719 Коментари: 22 Гласове:
4

Последна промяна: 24.04.2015 21:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

Шумерското общество е било много добре организирано. От държавният служител до събиращият съчки за огрев в гората имали определени и написани правила за права и задължения. Нуждата от забрадка е възникнала именно там и то в храмовете за молитва- Ziggurat!...

Oнова време в техните храмове за богослужение, монахините били натоварени със задачата да правят,,свещенна любов,,!...

Монахините както и упражняващите древната професия ,,жрици на любовта,, носили предизвикателни украшения в косите си и по такъв начин деконцентриали вниманието на желаещите уединение с бога. Това своевременно било забелязано и само за тази категория е била въведана изискването да носят забрадки.

По късно 1500 години преди н.е- Асирийският крал-Хамурапи ,като издал специален декрет коренно видоизменил тази стара постановка. В точка 4. на този декрет той забранил на монахините да правят ,,свещенна любов,, в храмовете и въвел забрадката като мярка за всички женени жени и монахини. Същевременно освободил от задължението да носят забрадки: не женени жени,разведени такива ,наложници и упражняващите професия-платена любов!...

Тъй като коренът на всички по-нататъшни общественни устойства и религии се корени в Шумер и до днес забрадката е останала като символ да разграничи позволеното от непозволеното,разрешеното от неразрешеното!...

Фактически дълбоката идея на Хамурапи е била да покаже,кое е забрадено сиреч заето и кое е свободно!...

Забрадката като елемент от женската носия се среща по-късно във всички религии и общества; Фригийци,Акадци,Хитити,Ийони,Хиндуси,Евреи,Етиопци, Украинци,Словени дори и при Ромите,като задължение за омъжена жена.

Среща се и при Траките и Древните Гърци след 6-век преди н.е.-като -diplax,himatione, bone (sakkos).

Tя е белег за възрастово и социално положение.В някои общества н-р при Евреите дори и мъжете носят т ака наречените-kippa a жените шапки или перуки. При други в средна Азия мъжете носят и – kefie ,pişı !...

Днес във всички религиозни книги е застъпена тази порядка с изключение на библията.В Старият завет и корана също се говори за това задължение.Н-р в корана това е написано в 31 -айет и в Азхап суре-59-аяет.

В християнската религия единствено в писмата на Св. Апостол Павел се споменава за това. Независимо от това общоизвестен факт е ,че в много икони Св.Дева Мария е изобразена със забрадка и в много от християнските населени места жените като отиват в църквата носят забрадки или там поставят такава.

В Исляма гологлавата жена се смята за гола. Тя не трябва да показва косите си пред чужд мъж освен при своя.Използваните забрадки и те са различни в зависимост от това обществото дали е дълбоко религиозно или светско.Най често се използват;шалове,яшмак,тюрбан,бурка ,хотоз,пашман или цяло фередже.

Днес сме свидетели от една страна на забрана да се носят такива религиозни атрибути ,до крайност такива екзотични екстри да се носят дори от манекени в известни модни централи или от популярни певици от шоу-бизнеса.

 


Литертура :
Проф. Самуел Ноа Крамер, Д-р М.Илмийе Чъг 

image
image
image
image
imageimage
imageimage
imageimage
   
   

 

 

 




Гласувай:
5



1. balkan1 - Много по-рано ...
25.04.2015 01:56
се е носела забрадка. Предците ни са почитали Слънцето - САБАЗИЙ, а огънят е замествал Слънцето през тъмната част от денонощието - ЗАГРЕЙ. Нестинарството е останало от тези времена, а това е било преди Шумер. Забрадката е пазела както от Слънцето - така и от огъня - свещите. След потопа, част от предците ни тръгват към междуречието и Индия. Не случайно по-късно в тази посока тръгват Дев Нис ( Дионис ), бригите, Александър Македонски. Част от предците ни достигат и до Китай, Корея и Япония - във "Веда словенах" се пее за преселението на народа от крайна земя на Дунав, като се споменава Читайска краля. Доста са обикаляли предците ни и са ръсили култура, включително и забрадки -
http://balkan1.blog.bg/history/2012/12/15/tuk-sme-si-ot-vreme-ono-i-sme-nai-drevniiat-narod-na-zemiata.1031510
цитирай
2. havel - --balkan1 Tемата е отворена за основателни допълнения, благодаря!...
25.04.2015 07:06
Основанията ми да започна от Шумер са;
!.Шумер е от преди потопа и тогава дори включва Балканският полуостров-вижте моят постинг,,Шумери -Българи паралели.,
2 Аз шумерите не ги мисля за далеч от Българите--вижте пак там.
3.Изнамерените с клиновидно писмо писмени извори са от този период. С уважения- havel !...
цитирай
3. asthfghl - ?
25.04.2015 13:59
За какво са всичките тези удивителни в иначе напълно академичен и информативен текст? Правят го да изглежда някак непрофесионално написан.
цитирай
4. havel - --asthfghl Прав сте .
25.04.2015 15:31
Пресметнал съм ,че порядки като ,,свещена любов,, ,,платена любов,,могат да удивляват някои ...но явно съм сгрешил!...Изглежда нашето общество вече на нищо не се удивлява.Всичко е толкова добре познато!...
цитирай
5. asthfghl - 4.
25.04.2015 18:57
Отговорът ти няма никаква връзка с това, което аз попитах. В състояние ли си да задържиш вниманието си върху темата, или единствено те бива в копирането на текстове?
цитирай
6. havel - --asthfghl Темата Ви е препинателните знаци.
25.04.2015 21:18
При Българският правопис съществуват абсолютно задължителни препинателни знаци но така и условия,предпоставки и възможност за избор на автора за смисъла,съдържанието и интонационното членение на текста.
При късите уеб-публикации от потребители,които не претендират за професионалност допуска се и по-голяма свобода в изразяването.
Щях да се радвам ако спорът ни беше по изложената тема.Що се отнася,за това кой за какво става , тази дилема да я оставим на читателите и историята.С уважения--havel
цитирай
7. leonleonovpom2 - Поздрави, Хавел!
25.04.2015 21:59
Чудесно обяснение на този ритуал, от древността , та до днес
Направи ми впечатление в Турция Момичета на една възраст-едни са забрадени , други не Но отношението към тях е еднакво Обясниха ми, че забрадените са семейни
Тогава се сетих, че в древна Елада семейните жени също носят забрадки Ритуалът, без да се вниквам, считах до тогава за турски От твоето описание се оказа, че е от по-дълбока древност и от Елада!
Приятна вечер!
цитирай
8. havel - --leonleonovpom2 Благодаря,Леоне!
25.04.2015 22:56
Одобрението Ви идва в сублимен момент на опит за защита.Вероятно за доброжелателните мои читатели става ясно,че е положен доста труд за да се предложи тази информация. Опресних си знанията по отношение на основните религиозни книги.Направи ми впечетление,че те в голям процент са продължение на,,Легендата за Гилгамеш,, и добавки в зависимост от времето и характера на религията.За пореден път се убедих,че всички сме братя но някой има интерес да ни противопоставя!...Стига ми наградата ,че материалът ми се харесва . Поздрави и приятна вечер!
цитирай
9. asthfghl - 6.
25.04.2015 23:29
Избраните препинателни знаци нямат никакво отношение към съдържанието на изреченията, които завършват. Стоят не на място. Меко казано. Да не говорим за пълната липса на познания за употребата на пълен член. Тези неща са от значение, особено ако авторът държи да излъчва ерудиция, както, предполагам, е в случая. При несъответствие между претенция и реализация се получава така, че нито авторът, нито написаното от него могат да се взимат насериозно.

Просто едно мнение.
цитирай
10. leonleonovpom2 - Към № 9 - Филибето
26.04.2015 09:11
Всеки може да допусне грешки
В случая не са важни правописната или граматическа изящност, а същността на изложеното
Преди време, на един мой култов материал бях атакуван от Пи ер на квадрат и още един- за запетайки и тем подобни Пи ер на квадрат получи веднага нокаут от колега, с другия се разправих аз Просто влязох в материала му и му намерих куп грешки- и правописни , и стилови
Повече не се появиха при мен, може би и изчезнаха
цитирай
11. asthfghl - 10.
27.04.2015 10:11
Всеки *може* понякога да допусне грешки - да. Систематичното им допускане обаче говори за нещо съвсем друго, което няма нищо общо със случайното невнимание.

Въпреки че за разлика от теб нямам претенцията да излъчвам ерудиция, все пак съм готов да посрещна яловия ти опит за "нокаут". Мога и да почакам, ако се наложи. Хубавото е, че това предизвикателство ще те провокира да попрочетеш и малко от моите постове - белким научиш нещо полезно ;)
цитирай
12. leonleonovpom2 - Нека си останем на приятелска вълна!
27.04.2015 14:05
Нямам подобна претенция, както и да излъчвам простащина също!
Чети внимателно от кого е получил "нокаут"

Човекът се е постарал, интелигентен е, това е учителска деформация да му се търсят грешки и да се набляга на грешки Те да станат движещия мотив
Аз акламирам темата му и написаното!
Плюс това не съм настроен да търся грешките на хората, особено пък в тази област
Темата е история, не е литература Няма грешки и от рода на Збогом, свадба, курем и така нататък
Май ти избиваш към ерудиция, не го казвам злобно.
Би била напълно основателна забележката ти , ако беше литературна темата. Но не е!
Даже не съм забелязал грешките. Забелязах написаното и смятам ,че научих нещо, за което съм благодарен на автора
Да не убиваме птицата като лети Това е лоша българска черта Насърчи човека, като прави нещо полезно, той сам ще вдигне летвата. Но убиеш ли му порива, ще остане само огорчението А е положил труд, оригинална е идеята
Плюс това е неудачно да се явяваш учител на Хавел

Нека приключим с това, пишеш интересни работи, харесват ми!
Но приятелски съвет Избягвай прекалената критичност, тя не е продуктивна
Критикувай само в краен случай А този тук според мен не е
Материалът е авторски, не е копи пейст, не е сглобка
Помисли!
Приятен ден!
цитирай
13. asthfghl - 12.
27.04.2015 21:00
Нещо ми подсказва, че незначителна забележка като моята не е в състояние да "убие порива" на "птицата" - все пак нашият домакин съвсем не е вчерашен, че така лесно да "умира в полет". :)
цитирай
14. leonleonovpom2 - Ще се радвам, ако е така! Но в ко...
27.04.2015 21:40
Ще се радвам , ако е така!
Но в коментар №5 казваш, че "или единствено те бива в копиране на текстове"
В коментар № 8 Хавел ,явно жегнат от това, набляга в отговора си към мен, че е положил много труд ,за да напише този материал Това е пределно ясно, има и авторска идея, която също ценя високо
Замислял съм се по въпроса, но честно казано , не бих могъл да напиша нещо качествено върху него
Хавел е успял!
Затова се намесих и извинявай, ако съм те засегнал Не това ми е целта
Просто бъди по- внимателен, дори и да допуснем, че имаш право
Материалът на Хавел не губи от стойността си с повече или по- малко препинателни знаци, ценителите ще го оценят.
А има коректори за тази работа и на най-добрите писатели
Но определено се омаскарява с малко,със съвсем малко по остра от твоята реакция в случая Много малко трябва още
Затова ти обръщам внимание
Да , похвалил си качествата на написаното , но после говориш за копиране.....?
Има някои, които наистина заслужават това Но Хавел е много внимателен, много възпитан човек, не го заслужава!
цитирай
15. asthfghl - 14.
28.04.2015 09:12
Не ми се губи кой знае колко време в анализиране кой какво казал и на кого бил отвърнал. Струва ми се, че всичко, което можеше да се каже по темата, вече се каза.

Реакцията ми е породена от масовото (и не само в блог.бг) бълване на полуграмотно написани материали от хора с несъответстващи на показаното претенции. Това е всичко.
цитирай
16. asthfghl - Ps.
28.04.2015 09:13
Между другото, бях заплашен с граматически "нокаут". Все още го чакам.
цитирай
17. leonleonovpom2 - Ако съм аз заплашителят, посочи ...
28.04.2015 19:27
Ако съм аз заплашителят, посочи къде е станало това
Иначе има логическо обяснение на истината, която казваш Пести се време
цитирай
18. asthfghl - 17.
28.04.2015 20:27
Нямам превдид теб. Посочвам: коментар №10.

Не разбрах за коя истина говориш и какво имаш предвид под "логическо обяснение".
цитирай
19. havel - --читатели Предпочетох да замълча...
28.04.2015 21:47
За този,който разбира и мълчанието е отговор,нали?...Човек понякога мълчи и без да е съгласен със сентенцията,,Мълчанието е признак ,на съгласие,,. Хубавото е това ,че благодарение на ,,бълване на полуграмотни материали,, аз успях да създам един съвършен,високо грамотен и безпогрешен индивид. Да Ви е честит!... Моля,желаещите да стават велики да заповядат,докато съм на страниците на блог.бг.
цитирай
20. leonleonovpom2 - Извинявай, Хавел!
28.04.2015 22:44
Темата и материалът ти ми харесаха много!
За Филибето!
Това, че се допускат грешки е вярно, къде по-малко, къде повече Някои и умишлено ги правят, има такива екземпляри, да не ги посочвам, за да покажат пренебрежение към четящите
Една от причините е бързината, да не се губи време, това имах предвид
И в края на краищата има коректори, които преглеждат написаното и оправят грешките Така, че в тази носока авторът е предпоследен
цитирай
21. asthfghl - 19.
29.04.2015 09:24
> За този,който разбира и мълчанието е отговор,нали?

А краткостта и яснотата на изказа е по-ценна от всичките безконечни тиради.
цитирай
22. asthfghl - 20.
29.04.2015 09:26
Има и екземпляри, които упорито отказват да си вземат бележка, когато някоя систематична грешка им бъде посочена, а вместо да се поправят и да продължат нататък, предпочитат да влизат в безкрайни спорове и да изкарат отсрещния виновен за... нещо си.

Това също е израз на пренебрежение към четящите. То издава самовглъбеност, себичност и самодостатъчност.

Но стига. Достатъчно по въпроса.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: havel
Категория: История
Прочетен: 574135
Постинги: 215
Коментари: 409
Гласове: 2415
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930