Прочетен: 13719 Коментари: 22 Гласове:
Последна промяна: 24.04.2015 21:55
Шумерското общество е било много добре организирано. От държавният служител до събиращият съчки за огрев в гората имали определени и написани правила за права и задължения. Нуждата от забрадка е възникнала именно там и то в храмовете за молитва- Ziggurat!...
Oнова време в техните храмове за богослужение, монахините били натоварени със задачата да правят,,свещенна любов,,!...
Монахините както и упражняващите древната професия ,,жрици на любовта,, носили предизвикателни украшения в косите си и по такъв начин деконцентриали вниманието на желаещите уединение с бога. Това своевременно било забелязано и само за тази категория е била въведана изискването да носят забрадки.
По късно 1500 години преди н.е- Асирийският крал-Хамурапи ,като издал специален декрет коренно видоизменил тази стара постановка. В точка 4. на този декрет той забранил на монахините да правят ,,свещенна любов,, в храмовете и въвел забрадката като мярка за всички женени жени и монахини. Същевременно освободил от задължението да носят забрадки: не женени жени,разведени такива ,наложници и упражняващите професия-платена любов!...
Тъй като коренът на всички по-нататъшни общественни устойства и религии се корени в Шумер и до днес забрадката е останала като символ да разграничи позволеното от непозволеното,разрешеното от неразрешеното!...
Фактически дълбоката идея на Хамурапи е била да покаже,кое е забрадено сиреч заето и кое е свободно!...
Забрадката като елемент от женската носия се среща по-късно във всички религии и общества; Фригийци,Акадци,Хитити,Ийони,Хиндуси,Евреи,Етиопци, Украинци,Словени дори и при Ромите,като задължение за омъжена жена.
Среща се и при Траките и Древните Гърци след 6-век преди н.е.-като -diplax,himatione, bone (sakkos).
Tя е белег за възрастово и социално положение.В някои общества н-р при Евреите дори и мъжете носят т ака наречените-kippa a жените шапки или перуки. При други в средна Азия мъжете носят и – kefie ,pişı !...
Днес във всички религиозни книги е застъпена тази порядка с изключение на библията.В Старият завет и корана също се говори за това задължение.Н-р в корана това е написано в 31 -айет и в Азхап суре-59-аяет.
В християнската религия единствено в писмата на Св. Апостол Павел се споменава за това. Независимо от това общоизвестен факт е ,че в много икони Св.Дева Мария е изобразена със забрадка и в много от християнските населени места жените като отиват в църквата носят забрадки или там поставят такава.
В Исляма гологлавата жена се смята за гола. Тя не трябва да показва косите си пред чужд мъж освен при своя.Използваните забрадки и те са различни в зависимост от това обществото дали е дълбоко религиозно или светско.Най често се използват;шалове,яшмак,тюрбан,бурка ,хотоз,пашман или цяло фередже.
Днес сме свидетели от една страна на забрана да се носят такива религиозни атрибути ,до крайност такива екзотични екстри да се носят дори от манекени в известни модни централи или от популярни певици от шоу-бизнеса.
Литертура :
Проф. Самуел Ноа Крамер, Д-р М.Илмийе Чъг
Преображение
За българската история в чуждата художес...
http://balkan1.blog.bg/history/2012/12/15/tuk-sme-si-ot-vreme-ono-i-sme-nai-drevniiat-narod-na-zemiata.1031510
!.Шумер е от преди потопа и тогава дори включва Балканският полуостров-вижте моят постинг,,Шумери -Българи паралели.,
2 Аз шумерите не ги мисля за далеч от Българите--вижте пак там.
3.Изнамерените с клиновидно писмо писмени извори са от този период. С уважения- havel !...
При късите уеб-публикации от потребители,които не претендират за професионалност допуска се и по-голяма свобода в изразяването.
Щях да се радвам ако спорът ни беше по изложената тема.Що се отнася,за това кой за какво става , тази дилема да я оставим на читателите и историята.С уважения--havel
Направи ми впечатление в Турция Момичета на една възраст-едни са забрадени , други не Но отношението към тях е еднакво Обясниха ми, че забрадените са семейни
Тогава се сетих, че в древна Елада семейните жени също носят забрадки Ритуалът, без да се вниквам, считах до тогава за турски От твоето описание се оказа, че е от по-дълбока древност и от Елада!
Приятна вечер!
Просто едно мнение.
В случая не са важни правописната или граматическа изящност, а същността на изложеното
Преди време, на един мой култов материал бях атакуван от Пи ер на квадрат и още един- за запетайки и тем подобни Пи ер на квадрат получи веднага нокаут от колега, с другия се разправих аз Просто влязох в материала му и му намерих куп грешки- и правописни , и стилови
Повече не се появиха при мен, може би и изчезнаха
Въпреки че за разлика от теб нямам претенцията да излъчвам ерудиция, все пак съм готов да посрещна яловия ти опит за "нокаут". Мога и да почакам, ако се наложи. Хубавото е, че това предизвикателство ще те провокира да попрочетеш и малко от моите постове - белким научиш нещо полезно ;)
Чети внимателно от кого е получил "нокаут"
Човекът се е постарал, интелигентен е, това е учителска деформация да му се търсят грешки и да се набляга на грешки Те да станат движещия мотив
Аз акламирам темата му и написаното!
Плюс това не съм настроен да търся грешките на хората, особено пък в тази област
Темата е история, не е литература Няма грешки и от рода на Збогом, свадба, курем и така нататък
Май ти избиваш към ерудиция, не го казвам злобно.
Би била напълно основателна забележката ти , ако беше литературна темата. Но не е!
Даже не съм забелязал грешките. Забелязах написаното и смятам ,че научих нещо, за което съм благодарен на автора
Да не убиваме птицата като лети Това е лоша българска черта Насърчи човека, като прави нещо полезно, той сам ще вдигне летвата. Но убиеш ли му порива, ще остане само огорчението А е положил труд, оригинална е идеята
Плюс това е неудачно да се явяваш учител на Хавел
Нека приключим с това, пишеш интересни работи, харесват ми!
Но приятелски съвет Избягвай прекалената критичност, тя не е продуктивна
Критикувай само в краен случай А този тук според мен не е
Материалът е авторски, не е копи пейст, не е сглобка
Помисли!
Приятен ден!
Но в коментар №5 казваш, че "или единствено те бива в копиране на текстове"
В коментар № 8 Хавел ,явно жегнат от това, набляга в отговора си към мен, че е положил много труд ,за да напише този материал Това е пределно ясно, има и авторска идея, която също ценя високо
Замислял съм се по въпроса, но честно казано , не бих могъл да напиша нещо качествено върху него
Хавел е успял!
Затова се намесих и извинявай, ако съм те засегнал Не това ми е целта
Просто бъди по- внимателен, дори и да допуснем, че имаш право
Материалът на Хавел не губи от стойността си с повече или по- малко препинателни знаци, ценителите ще го оценят.
А има коректори за тази работа и на най-добрите писатели
Но определено се омаскарява с малко,със съвсем малко по остра от твоята реакция в случая Много малко трябва още
Затова ти обръщам внимание
Да , похвалил си качествата на написаното , но после говориш за копиране.....?
Има някои, които наистина заслужават това Но Хавел е много внимателен, много възпитан човек, не го заслужава!
Реакцията ми е породена от масовото (и не само в блог.бг) бълване на полуграмотно написани материали от хора с несъответстващи на показаното претенции. Това е всичко.
Иначе има логическо обяснение на истината, която казваш Пести се време
Не разбрах за коя истина говориш и какво имаш предвид под "логическо обяснение".
За Филибето!
Това, че се допускат грешки е вярно, къде по-малко, къде повече Някои и умишлено ги правят, има такива екземпляри, да не ги посочвам, за да покажат пренебрежение към четящите
Една от причините е бързината, да не се губи време, това имах предвид
И в края на краищата има коректори, които преглеждат написаното и оправят грешките Така, че в тази носока авторът е предпоследен
А краткостта и яснотата на изказа е по-ценна от всичките безконечни тиради.
Това също е израз на пренебрежение към четящите. То издава самовглъбеност, себичност и самодостатъчност.
Но стига. Достатъчно по въпроса.